Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

torsdag den 30. september 2010

Det muliges kunst

Daglilje Molokai
For nogen år siden blev jeg meget inspireret af en bemærkning af Camilla Plum fra bogen "Blomster", hvor hun siger noget om at fokusere på "det muliges kunst og hvad der kan lykkes uden de helt store anstrengelser". 

Jeg har derfor især satset på blomsterarter der allerede var i haven, da jeg overtog den og hvad jeg i øvrigt ser i de andre sommerhushaver i området her i Nordsjælland.
Da jeg overtog haven ved sommerhuset, så var der blandt andet en  mørkeblå sibirisk iris og en orangebrun daglilje, som havde været i haven i mindst 20 år.

Jeg konkluderede derfor, at sibiriske iris og dagliljer generelt måtte kunne trives på de lidt hårde vilkår i vores have som har lerjord, vandrende skygge og kystvind.

Så nu har jeg 2 små samlinger af sibiriske iris og dagliljer - og det sidste indkøb er ikke gjort i den sag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg