Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

fredag den 4. februar 2011

Flere gode blomster-steder i København

Kongens Have
Billed lånt fra Danske Anlægsgartnere

Birgitte fra En Landliggers Dagbog har lavet et rigtig godt indlæg om 5 blomsterparker i København der er værd at besøge.
Botanisk Have - Haveselskabets Have - Landbohøjskolens Have - Enghaveparken - Valbyparken.
Klik her for at se hendes indlæg fra d. 31/1-2011.

Jeg vil gerne gøre jer opmærksom på endnu et par steder, hvor I skal huske at se på flotte staudebede når I er i København.

Jeg har ikke egne billeder fra de to steder jeg vil anbefale - men jeg føler mig sikker på, at I vil se mere om disser haver på store fotos her på min blog til foråret og over sommeren.


Staudebedet i Kongens Have

Det er 120 meter langt og det ligger helt bagerst i haven op mod muren ud mod Gothersgade.

Billed lånt fra Slot- og ejendomsstyrelsen

Her lidt tekst fra Slots og ejendomstyrelsens webside:

Staudebedet i Kongens Have regnes i dag for at være Nordeuropas længste. Der findes ca. 200 forskellige planter i det vidtstrakte og farverige bed
Bedet ligger langs Sølvgade i den nordlige ende af Kongens Have. Inden der blev anlagt staudebed, fungerede denne del af haven som avlshave for kongehuset med drivhuse og frugttræer.
Staudebedet blev anlagt i begyndelsen af det 20. århundrede og var til at begynde med 120 meter langt og 7 meter bredt. Bedet blev forlænget i 1970´erne til at være 240 meter langt.


Parterre-haven i Tivoli

Det ligger mellem søen og det lille slot.
Der er løgplanter om foråret og senere en blanding af stauder og Dahlia.

Billed lånt fra welcome-to-my-copenhagen

3 kommentarer:

  1. Tak for tips, dejligt at tråden bliver taget op, når man (læs du) bliver inspireret fra anden side. Parterrehaven i Tivoli skal jeg ha' kastet et ekstra blik på...
    kh fra fru friis

    SvarSlet
  2. Dejligt med flere tips. Jeg har tit været i kongens have, men har ikke lagt mærke til staudebedet. Det vil jeg nu.
    Ha' en god fredag aften.
    Ina

    SvarSlet
  3. Skønt med alt det grønne i staden :0)

    Rigtig god søndag
    Dorthe

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg