Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

fredag den 24. juni 2011

Skiltet er blevet væk - så endnu en plante til opklaring


Den søde ???? med flødefarvede blomster er lige sprunget ud, men stortrives ikke i skyggebedet - den har kun dannet 2-3 blomsterstængler, der strækker sig næsten vandret ud efter sollyset.


Løvet minder lidt om de fjeragtige blade på en røllike og på naboens plante sidder de i en stor pude-roset ved jorden og så er der lange blomsterstængler med blomsterstande helt i toppen.


Er der nogen der genkender den - så den kan få et nyt og holdbart planteskilt.

Update:  Mjødurt havde ikke de samme blade og blomster da jeg googlede den - men da Zep fik sat "knoldet" foran mjødurt, så var der gevinst - det er jo en "Knoldet Mjødurt" Filipendula vulgaris.
Tak for hjælpen.

7 kommentarer:

  1. Pas, men jeg kender udemærket det med forsvundne planteskilte . Fin er den også uden navn. Håber andre kan hjælpe.

    Ha´en god weekend
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Næ desværre kender jeg den ikke, men den er sød.

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin :-) Kender den ikke, men den har noget violfrøstjerne-lethed over sig. Følger spændt med i et navn, for den ville da være perfekt i Mettes Have.

    SvarSlet
  4. Mon ikke det er en mjødurt?

    SvarSlet
  5. Nu kan jeg ikke helt fange bladværket på dit foto. Men blomsterne minder om mine Knoldet Mjødurt, som elsker at være i solen...

    SvarSlet
  6. Mjødurt havde ikke de samme blade og blomster da jeg googlede den - men da Zep fik sat "knoldet" foran mjødurt, så var der gevinst - det er jo en "Knoldet Mjødurt" Filipendula vulgaris.
    Tak for hjælpen.

    SvarSlet
  7. Den ser meget fin ud, den kunne godt komme på ønskelisten.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg