Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

torsdag den 4. august 2011

Et godt match i rødt


Jeg har gerne villet have nogen røde stauder og har derfor blandt andet fået en rødorange solhat og en rød daglilje - de står i samme bed og matcher faktisk ret godt i nuancerne.

De står dog for langt fra hinanden synes jeg - så der skal vist flyttes lidt rundt på dem til efteråret.


Solhat Echinacea  "Sundown"  og daglilje Hemerocallis "Mallard" 

Sidste år havde jeg også en rød hestmynte i samme nuance af rødt - men den driller mig og har ikke blomstret i år - den er nok kommet lidt for meget i skygge af andre stauder.



Her er et billed fra sidste år af  Hestemynte - Monarda "Jacob Cline"



7 kommentarer:

  1. Jeg holder også af de røde stauder, men har vist kun et par enkelte i haven. Men så vil jeg desto mere glæde mig til at følge dit røde bed :-)

    SvarSlet
  2. De er bestemt et super lækkert match. Jeg kan nu se at jeg helt sikkert skal have indkøbt både liljer og solhat og gerne i de røde farver for de er da skønne.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  3. Røde stauder er svære synes jeg. Vi har ingen, så det er rart med lidt inspiration. Og din fyldte valmus fra forrige indlæg - mums :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  4. Rød er en svær farve, som er svær at indpasse. Men det mix du viser her er vidunderligt.

    Ha' en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  5. Sikke en fin hestemynte. Jeg holder meget af rødt, og det er da et super match. Glæder mig til at se mere.

    SvarSlet
  6. Ja rød er en svær farve og jeg er slet ikke til rødt i min have, i hvert fald ikke postkasserød.
    Dem du viser her er nu meget fine, det er heller ikke postkasserød :-)

    SvarSlet
  7. De er dejlige, dine to røde planter, og også den uartige hestemynte. Åh, hvor jeg kender det med at det hurtigt kommer til at stå for skygget :-)
    Jeg har rødt både i mit orange bed, og så i mit cykelskursbed, hvor jeg også har bordeaux-rødt, hvidt og purpur, og lidt lilla. Det fungerer godt synes jeg :-)
    Held og lykke med det røde bed, det bliver spændende at følge.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg