Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

søndag den 14. august 2011

Festfyrværkeri...

Ja, det var nærmest et festfyrværkeri der mødte os, da vi kom ind i haven her søndag formiddag.

Denne orange-gule Dahlia var sen på den med at springe ud - men bedre sent end aldrig.



Vi havde en dejlig søndag i haven - tørvejr og en del sol - så bliver det ikke bedre.
Det gode vejr var meget velkomment da det nu er tid at høste de første æbler og hos os er det Discovery .
Jeg fik børnene og mormor til at klare æbleplukningen, mens jeg fik ordnet lidt i staudebedene.

  
Ny teknikker blev udtænkt for at få æblerne uskadt ned til bakkerne.



..........Og så samler jeg frø sammen i lange baner - blandt andet til at have med på Blogtræf den 10/9 i København. 


Herover har frø af Porcelænsærenpris ligget til tørring og er klar til at komme i poser og herunder et billed af Fingerbøl frøstande lige før de blev klippet af!




5 kommentarer:

  1. Godt med lidt hjælp i haven ;) din æble-høst kan du nok ikke klage over ...flot..flot..

    SvarSlet
  2. Hvor er den skøn, din varmt-gule Dahlia.
    Mine er også utroligt sene og små i år. De blev både startet sent, og så den våde sommer. Det er bare ikke deres livret.
    Sikke en masse æbler, der bliver da vist både til grød og det hele :-)
    Det var smart at sætte familine til at ordne æbler, så du kunne 'lege' i bedene ;-)

    SvarSlet
  3. Smukke blomster selvom den er gul, hø-hø. Og herlige æbleplukkere. Gem et par til vi kommer :))

    SvarSlet
  4. ......ja august ar er det mexicanske farveorgies tid :0) Har desværre ikke fået sat nogle i år.

    Lidt frø er det også blevet til har....men dog ikke ret meget endnu :0)

    SvarSlet
  5. Jeg bliver helt misundelig, når jeg ser alle de æbler! Åh, hvor
    ser det skønt ud. Og ikke nok med det - hvor bliver jeg varm om hjertet af at se flere generationer samles om det hyggelige arbejde. Ligesådan skal det jo være :-)

    Kh.

    Jessica

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg