Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

fredag den 23. marts 2012

Er det Concerto der er sprunget ud ?

Jeg har set de første tulipaner i boligforeningens gadehave.  De er hvide og jeg er næsten sikker på at det er de tidlige Concerto der hører til i gruppen af botaniske tulipaner .

I så fald er de endnu tidligere fremme i år end sidste år. Ser her hvor flot de stod sidste år - det bliver spændende om der kommer ligeså mange i år.

Jeg synes at de er så smukke flødehvid med sort bund og de har en størrelse så de også kan ses på pæn lang afstand modsat mange af de andre botaniske der er små og spinkle. 

I dag var jeg på første runde skvalderkålsjagt i det store gårdbed og så får jeg øje på denne løgplante herunder - den ser da lidt mystisk ud. Jeg gætter dog på at det er noget så simpelt og dejligt som en hyacint.

11 kommentarer:

  1. Den ser da noget speciel ud den hyacint :o)Lidt underligt med de mørke blade, du må holde øje med den, så vi kan se den udsprunget.
    Concerto er rigtig fin.

    SvarSlet
  2. Det kunne godt ligne Concerto, med de lidt støvgrønne blade. Smuk er den i hvert fald og det er jo dejligt at se de første tulipaner allerede nu.

    SvarSlet
  3. Ja den ser anderledes ud den hyacint bladene er mere røde end sædvanligt.

    SvarSlet
  4. Det er lige så hjertet hopper lidt hurtigere når de første tulipaner kommer....... og at det er tidligere end sidste år gør bestemt ingen ting :0)

    Spændende at se når de røde blade slipper blomsten helt Berit :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  5. Wauw det er da skønt at se de første tulipaner springe ud :0) Glæder mig som en sindsyg til mine springer ud.

    God weekend :0)

    SvarSlet
  6. Det er jo helt fantastisk, at vi har tulipaner allerede i marts, jubii, jeg elsker tidligt forår :-)
    Den er sød. Concerto har jeg ikke, men jeg har allerede lavet en reminder om at jeg skal have flere tidlige til efteråret. Så den må på listen :-)

    SvarSlet
  7. Skvalderkål døjer jeg også med, men så har jeg heldigvis ikke dræbersnegle (7-9-13) endnu.
    De første tulipaner SUK er bare skønne.
    Sikke en omsorg de små blade giver de små blomster. Tror det er en hyacint.

    GO`weekend.
    KH Margrethe

    SvarSlet
  8. Det er bare fantastisk med det her forår. Det er bare at nyde det.
    God weekend.

    SvarSlet
  9. Er det ikke lidt tidligt med tulipaner? Jeg er spændt på, at se hvilken løgplante der gemmer sig i de mørke blade.

    Ha' fortsat en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  10. Den er sørme tidlig på den, men måske står den på en lun plet - er de andre også dukket op?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nok en kombination af at det er en botanisk tulipan og at den står tæt ved de store byhuse der afgiver lidt varme. Der er vandrende skygge/sol i bedet.
      Det er indtil nu den største botaniske tulipan jeg har set - de andre er nogen søde små splejser ved siden af :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg