Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 16. juni 2012

Flere iris

Ja - jeg kan blive ved med at vise nye iris sibirica til jer. Jeg har købet en del varianter de sidste 2-3 år og det er nu at jeg ser resultaterne af investeringen.

Iris Sibirica Withe Swirl kan godt blive en yndlingsiris - den er anderledes en min gamle hvide Iris Sibirica Tunkhannock der har hængende fald. White Swirl holder sine fald vandrette.


Her kan i se de to iris sammen - så ser man tydeligt forskellen

  Iris Sibirica Withe Swirl - Iris Sibirica Tunkhannock





Iris Sibirica Butter and Sugar holdt pause sidste år - men i år er den der er igen med sine fine tofarvede lysegule blomster.




5 kommentarer:

  1. Hej Berit.hvor den da skøn den hvide Withe Swirl.
    Hvor kan jeg købe den henne?Hilsen Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har købt den herhjemme i DK på en netplanteskole - jeg kan godt se at der ikke er nogen at finde lige nu - men kig igen til næste år i feb/marts når forårs-sortimenterne dukker op på netplanteskolerne.
      Ellers må du finde den i England eller Tyskland. Aulden Farm U.K. - Woottens U.K. - Tamberg DE kan man kigge hos - de har meget stort udvalg.

      Slet
  2. Hvor har du bare mange skøøønne - White Swirl så jeg på i vinters (mange gange)og besluttede at den skulle jeg have, når jeg engang kommer ned til en del af haven som skal huse et hvidt terassebed. Hvor er det dejligt at gense den og høre er den er så skøn som jeg håbede.

    SvarSlet
  3. Kjempe flott Irisblomstring! Jeg liker også veldig godt Iris, men de fleste av mine døde den vinteren vi hadde det så kaldt. Håper at de som er igjen får flotte blomster i år!

    SvarSlet
  4. Hej Berit,
    Smukke Iris. White swirvl er smuk.
    Dejlige billeder og skønt med blomster der ikke findes i min
    have til glæde og inspiration.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg