Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

onsdag den 27. juni 2012

Inspiration

Jeg tager en gang i mellem og trækker cyklen gennem Kongens Have på vej hjem fra arbejde.

Jeg nyder at slentre lidt afsted og forestille mig at jeg har ferie ligesom alle turisterne. Jeg ender så altid ved staudebedet for at se om der er nogen inspirerende sammensætninger - her i bloglang kaldet "gode partnere".

Der er rigtig mange blålilla stauder i Kongens Have lige nu - så det var ikke svært at finde en inspirerende sammensætning - her bredbladet klokke, katteurt og helt hvide stjerneskærme.




I dag var der også noget andet der fangede mit øje. Bordeaux sat sammen med orangegult - kontraster fra farvecirklen. Det må være markedonsk blåhat og så er det spinkle høje dagliljer. I baggrunden rølliker og løvehaler.

13 kommentarer:

  1. Nydelige blomsterbilder ,det er jo så lekkert med alle fargene.

    Ha en fin kveld , Marit.

    SvarSlet
  2. Hej Berit. det må da være dejligt at kunne slå vejen igennem kongens have-dejligt sted.Der er altid noget at se på.
    Flotte staudebede.Hilsen Jette

    SvarSlet
  3. Det ser dejligt ud på de billeder, jeg kan godt forstå, du nød turen.
    Ved du om Stella d´oro dufter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig haft næsen nede i dagliljerne - min Stella d´oro var endnu ikke sprunget ud - men jeg skal huske at checke det og skrive om det på bloggen.

      Slet
    2. Der er en gul forholdsvis tidligt blomstrende daglilje, der dufter. Der var en af mine gæster som faldt for en i dag, men jeg mente, at det var Stella d´oro, derfor tænkte jeg, at det kunne være, du vidste om de duftede.

      Slet
  4. Sikke en dejlig fyraftensrute.
    Jeg kan rigtigt godt lide den kølige farveholdning på de første to billeder.

    SvarSlet
  5. Tak for at du deler med os, der ikke sådan lige kan komme gennem Kongens Have på vej hjem fra arbejde. Det ser dejligt ud :-)

    SvarSlet
  6. Nydelige bilder du viser frem! Jeg kan ikke huske at Stella d'oro dufter, men det er mulig jeg husker feil.

    SvarSlet
  7. Dejlig tur igennem Kongens Have - og sikke nogle fine partnere du fandt på din tur!

    SvarSlet
  8. Københavns parker er veltrængte åndehuller og inspirerende. Kommer lige i tanker om, at du anbefalede mig Rådhushaven. Den må jeg huske i år.

    Jeg er ret vild med den blå og hvide sammensætning.

    /Birgitte

    SvarSlet
  9. Tak for billeder fra Kongens have har været der men er jo jyde og kommer derfor ikke lige forbi.

    Har lige opdateret mig på din blog du har rigtig mange iris som jeg kunne tænke mig har da nogle og især mange germanske for det er jo en plante som kan fås både som løg alm. og rhizomer så den er jo spændende. Så dejligt og følge med ved dig.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  10. Det må være skønt lige at kunne lægge vejen forbi Kongens Have på vej hjem fra arbejde. Jeg kommer der et par gange om året, så det er som nyt hver gang, og jeg nyder det.

    De blåhvide ser skønne ud :-)

    SvarSlet
  11. Inspiration er ikke at kimse ad....skøn måde at lade roen falde over sig på vej hjem fra arbejde...............og ih hvor den lyser op den hvide stjerneskærm - det ser jo super godt ud.

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg