Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

tirsdag den 7. august 2012

Nem at lokke

Ja - nem at lokke når det kommer til nye iris.... det er jeg jo.

Jeg fik en nyhedsmail fra Pæoneksperten om at det nu er tid for at efterårsplante iris og så var der kommet en masse nyheder af flere forskellige slags iris.

Jeg havde ellers bestemt "ikke flere iris-køb i år" - men man kan jo fristes over evne. Et tilbud på køb 4 og få en gratis....det nedbrød den sidste barrierre.

Jeg fandt nemlig en fra min ønskeliste - en iris versicolor med mørke blade og mørk stængel ( blå blomst ), som jeg har set på et par andre blogge og den vil jeg meget gerne have indført i Irishaven.

Gerald Darby [Iris Versicolor]
Billed lånt hos Pæoneksperten


En remonterende Iris Sibirica - tænk hvis jeg lige kunne få en ekstra blomstring af min yndlingsiris art.

Welcome Return
Billed lånt hos Pæoneksperten

Iris Sib. Gulls Wings
Billed lånt hos Pæoneksperten

En enkelt mellemhøj Iris germanica til det orange bed faldt også ned i indkøbskurven

Maid of Orange

Jeg håber at jeg måske kan få en mellemblå iris sib. som min bonus-plante - men jeg ved ikke om man selv kan ønske.

Iris sib. Dear delight



8 kommentarer:

  1. Det er nemt at blive fristet , specielt når der er noget man ønsker sig, du skal helt sikkert nok blive glad for Gerald Darby, den breder sig hurtigt!
    Jeg sidder selv og vælger lidt forskellige iris på nettet!

    SvarSlet
  2. Jeg fik også den mail, og jeg hopper på en Iris Ensata mere, de er også skønne, mon ikke der ryger lidt mere i kurven. Jeg tror det :o)
    Vi er nemme at lokke, og vi nyder det.

    SvarSlet
  3. hej Berit.Kan godt forstå at du lod dig lokke.
    Det er da nogle smukke iris.
    Er vild med den Gerald Darby.
    Lad os se når du får dem plantet.
    God dag Jette

    SvarSlet
  4. Hej Berit,
    Der fik du fristet videre :) Jeg MÅ eje Gerald Darby, sikke et smukt bladværk. Tak for tippet!

    Kh Helle

    SvarSlet
  5. Utrolig mange flotte Iriser. Skjønner at det er lett å bli fristet av disse!

    Klem

    SvarSlet
  6. Den Iris 'Gerald Darby' kjøpte jeg i fjor, og den har akkurat så mørke stilker som på det bildet du viser. Den er kjempelekker! Hvis du søker i min blogg finner du bilder av min. Det eneste jeg ikke likte med den var at selve blomsterstilken ble kjempehøy. Langt over 1 meter.

    SvarSlet
  7. Ja hvis ikke du skulle være på forkant med Iris, - hvem sku' så...!? De blå blade er superskønne og jeg håber du får lige den bonus-iris som du ønsker dig. :o)

    SvarSlet
  8. Jeg er vist også generelt nem at lokke. Er havemæssigt ikke kommet helt til Iris endnu (hvis man kan sige sådan) men især den sidste helt lyseblå er da virkeligt flot.
    Held og lykke med dine nye planter
    Hilsen Susanne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg