Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

torsdag den 9. maj 2013

Hvid Hundetands lilje "Harvington Snowgoose".



Jeg har en enkelt plante af hvid Hundetand Erythronium californicum og jeg troede at det var en "White Beauty" - men det viser sig på den faktura jeg har gemt, at det er en "Harvington Snowgoose". Så jeg må ligge få rettet op på navnet i sidste års blogindlæg.

Jeg kan dog ikke se forskel på blomsterne - men forskellen er åbenbart, at under lidt bedre jordbundsforhold end jeg har til den, så skulle den kunne blive op til 40 cm høj. Se en engelsk webside her.
I følge den webside bliver "White Beauty" kun 20-25 cm høj.
Dette firma sender desværre ikke varer udenfor U.K. - men de har en god beskrivelse af de forskellige hundetandsliljer.

Jeg købte hos Avon Bulbs i U.K.

Her vist i den "rigtige vinkel" set oppefra og ned - for den er ikke så høj og hovederne vender desværre nedad. Men den har faktisk en fin lys farvetegning bagpå blomsterhovedet.




Hvis jeg sætter mig på hug og holder kameraet ind under planten, så kan man se de de fine farver i halsen på blomsten. Denne hybrid har grøn hals med gul og brun ring.



Bladene er meget kraftigt plettede - bordeaux på grøn.






 

9 kommentarer:

  1. Den var i alle fall kjempe fin. Flott bladverk på den også!

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlet
  2. Hej Berit,
    Den er vel nok vidunderlig.
    Dejlige billeder.

    SvarSlet
  3. waue super flotte foto i dejlig have

    http://fastersnyttehave.blogspot.dk/

    SvarSlet
  4. Hundetanden er meget smuk og graciøs. Det kunne jo være fint, hvis den blev 40 cm høj.

    SvarSlet
  5. Åh, den var fin! Fantastiskt bladverk!
    Har inte någon hundtandslilja. Än.. =oP
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvarSlet
  6. åh, hvor er den fin. Specielle blade, det var da helt finurligt :)

    SvarSlet
  7. Yndig yndig - den kan jeg godt forstå du er stolt af ;o)

    SvarSlet
  8. Hvor er den flot. Jeg kan også rigtig godt lide bladene.

    SvarSlet
  9. Hej Berit

    Uha ja, den er rigtig lækker - og stadig med de hvide pollen, jeg har også kun kunnet finde den tilgængelig hos AvonBulbs - med sin størrelse kunne den godt gå hen og blive et hit;)

    Ha en dejlig dag!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg